WELL.. WHAT TO DO!?

Hejsan! Jag kom hem från Sverige för bara några få timmar sedan. Jag var på Ikea med min syster. Herre min gud vad trött jag är! Det har varit en riktigt tuff dag med dåligt (fittigt skit) väder. Imorse när min syster väckte mig var jag ganska osäker på om jag orkade åka över till Sverige eller inte. Men efter många om och men steg jag upp ur sängen och satt mig vid frukostbordet där resten av familjen satt. De bad mig kolla ut. Jag ångrade det samma sekund. Herre gud vad skit väder det har varit idag. Speciellt här på Åland! Hur som helst, vi åkte in mot terminalen i alla fall. Vi bestämde oss för att äta frukostbuffe. Riktigt gott. Precis när vi var klara började det gunga helt sjukt mycket. Varken jag eller min syster är sådana personer som är okey med det. Vi mår dåligt så fort färjan gungar lilla minsta. Vi sökte oss hastigt några våningar ner till mitten av färjan. Lade oss på golvet där och vi rörde verkligen inte på oss resten av resan. Hur som helst, färjan blev två timmar försenad! Jag som inte ens orkar med de två timmar som det annars tar att åka över var tvungen att sitta på en gungande färja i 4 TIMMAR. Jag var upprörd. Trodde inte jag skulle kunna bli mer arg. Ack så fel jag hade. När det väl var dags för att köra ut ur färjan säger de att vi måste backa bilarna...BACKA BILARNA!! Jag trodde jag skulle avlida. Jag var så arg att jag kunde döda den person som skulle ha sagt ett ord till mig under den tiden. Och vi vet ju alla hur värdelösa Ålänningar är på att köra bil. De har svårt att köra rakt fram utan problem... och nu skulle dom backa bakåt. Jag trodde dom skämtade med mig. Trodde dom verkligen att det skulle kunna gå smidigt utan problem. Ja tydligen. Resultatet var att det ännu en gång blev bevisat att Ålänningar kan inte köra bil, och speciellt inte backa en bil! Mitt i allt var färjan inte bara 2 timmar försenad utan hela 3 timmar. Jag ville döda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback