Alexander wang - copy or not?



real one





copy



Elin Kling är en stolt ägare av Alexander Wangs riktiga boots.


Jag såg just att att Jeanette hade skrivit ett inlägg om Alexander Wang kopiorna. Man kan nästan säga att dom har kopierat skorna rakt av, förutom några små detaljer som bland annat att kopian har ljusare kedjor än orginalet. Anyway, well done!! De är hur snygga som helst. Jag borde inte beställa hem dom, eftersom jag åker till NY nästa vecka och behöver mina pengar till resan, men jag tror fan inte att jag kan låta bli... 

Man kan förstås diskutera hur bra det är med kopior. Man har trots allt lagt ner mycket energi och tid på att designa något och så kommer någon och gör i princip en exakt kopia. Jag är ganska kluven. Visst tycker jag det är helt fantastiskt med kompior då man inte har råd att köpa orginalvaran... dock har man inte bra samvete alla gånger. Å andra sidan är det nog en hel annan känsla att äga orginalet.

Dom finns att köpa här, för bara 659kr!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback