second hand in Mariehamn


Hejsan alla! Jag kom hem för inte så länge sedan. Jag och min syster Troska åkte in till stan på en loppisrunda, vi var till alla (4st?) loppisar, även Tjäna som ligger lite utanför stan. Men jag vet inte vart bilderna därifrån tog vägen. Jag har antagligen raderat dom utan att märka det. Så tyvärr kommer det inte upp bilder från Tjäna. 



Bettans, eller Bettans Bod som det egentligen heter är absolut en av mina favoriter. Det är stort där (två våningar) och man hittar alltid något. Hon som äger stället är verkligen hur rar som helst! På Bettans går det till så att man hyr bord så länge man vill och betalar 30€ för en vecka. Min syster som har ett bord där sålde för 300€ under en vecka. Det är verkligen ett bra ställe att sälja sina saker på.




Sedan var vi till Norragatans Loppis. Väldigt litet och trångt men mysigt! När man åker dit måste man verkligen vara full av energi för att ha ork att rota igenom allt som ligger på varandra. Det är väl en nackdel, man ser inte allt. Det kan hända att det finns hur snygga plagg som helst men man ser inte dom. Även där brukar jag fynda mycket! Här kan man inte hyra borde alls utan stället tillhör två äldre damer (om jag inte minns fel) som helt enkelt vill bli av med sina plagg som dom har samlat på sig under åren.





Det finns väl ingen här på holmen som har missat att Emmaus existerar?? Åh va jag älskar att åka in dit via några gånger i veckan. Jag fyndar verkligen alltid något där. Som t.ex. idag, hittade verkligen dom perfekta vita vida byxorna jag har sökt länge. För bara 5€. Förutom härliga kläder fyndar jag även riktigt snygga väskor här. 




Kommentarer
Postat av: Karin

åh vad roligt:)

2011-04-20 @ 19:32:42
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback